Dječja prirodna znatiželja i fascinacija svijetom oko sebe snažan su motivator njihove igre. Otvorenost prema učenju i istraživanju svijeta činjenjem i isprobavanjem pokreće djecu na različite istraživačke aktivnosti od najranije dobi.
Radoznalost je osnovni pokretač istraživačko-spoznajnih aktivnosti. Ona je jedan od osnovnih i najvažnijih motiva učenja i razvoja malog djeteta. Znatiželja motivira djecu da pitaju, istražuju, isprobavaju, griješe i na kraju spoznaju. Ta unutarnja djetetova motivacija vodi ga na putu do spoznaje. Dječju radoznalost važno je njegovati i razvijati organiziranim odgojno-obrazovnim radom, putem igre i drugih vidova aktivnosti, jer kada učimo potaknuti znatiželjom naše učenje je brzo i neprekidno. Stoga prostor koji promovira različite oblike komunikacije i interakcije uvelike doprinosi kvaliteti samog učenja. Bogato okruženje i kvalitetni materijali motivirat će dijete na akciju, isprobavanje, interakciju i komunikaciju. Ovakvo holističko učenje kroz sva osjetila od esencijalne je važnosti za kvalitetan razvoj djeteta.
Vođeni spoznajom o načinima dječjeg učenja i važnosti materijalnog okruženja u jasličkoj skupini „Trešnjice“, djeci maksimalno pokušavamo omogućiti učenje svim osjetilima. Svakako moramo zahvaliti i našim roditeljima iz skupine koji se rado odazivaju na pomoć u sakupljanju materijala potrebnih za izradu raznih istraživačko-spoznajnih poticaja.
U sobi dnevnog boravka naše odgojne skupine oformili smo Istraživački centar koji se sastoji od različitih taktilnih ploča, senzornih vrećica i boca, plastelina u različitim bojama i mirisima, senzornih posuda s različitim rasipnim materijalima poput riže, brašna, umjetnog snijega. U nastavku prikazat ćemo dio istraživačko- spoznajnih aktivnosti koje podupiru učenje svim osjetilima.