Likovne aktivnosti u o.o. skupini "Točkice"

  

Djeca u prvoj i drugoj godini života ulaze u fazu razvoja motoričkih sposobnosti, počevši s puzanjem, hodanjem, trčanjem, skakanjem... započinju i baratati s predmetima kao što su žlica, umetaljka i sl. U tom periodu vrlo je važno djetetu pružiti mogućnost baratanja i s likovnim sredstvima. Sposobnost likovnog izražavanja proizlazi kroz nekoliko faza koje djeca svladavaju. Prvo započinje faza šaranja, u kojoj se trenutno nalaze i naše „Točkice“.  Djeca uživaju kroz pokrete svoje ruke iako su bez određenog cilja. Kod početka faze šaranja dijete je zainteresirano prvo za pokret ruke, no ubrzo pokazuje interes i za aktivnosti ruke pomoću koje ostavlja tragove na papiru. Olovku drži grčevito između prstiju ne mičući zglob, a crte su najčešće zakrivljene u smjeru gore-dolje. Kasnije se pojavljuju kružni pokreti koji su i precizniji. Mlađa djeca u skupini (do godinu i pol) prolaze faze trganja, gužvanja, savijanja papira, dok djeca u dobi od godinu i pol dana pokazuju interes za tragom koji ostavljaju na papiru uz pomoć drvene olovke, bojice, krede, tempere i pastele. Postupno će usvajati vizualnu kontrolu nad crtama, odnosno koordinaciju oko – ruka. U toj im je fazi potrebno omogućiti istraživanje tehnika kao što su olovka, pastele, tijesto, plastelin, materijali za slaganje i nizanje i slično. Likovne aktivnosti u ovoj dobi imaju cilj približiti djetetu različite materijale i načine rada s njima, te ih upoznati i uvesti u osnove likovne tehnike. Izbor materijala i tehnika ovisi o razvojnim mogućnostima djeteta.

     

     

     

     



 „Šaranje sasvim male djece vježba mozak da pazi i zadržava pažnju istovremeno uspostavom samoorganizacije između oka i ruke te između ruke i moždanih polutki. Šaranje je izvor govora, čitanja i pisanja. Šaranje, odnosno podražaji, izloženi su stalnom prevođenju u sustav znakova. Dijete prati jezik kao tražilica riječi i slike. Vizualno i osjetilno vrednovanje uključeno je u nastajanje znakova kojima se dijete služi. Dok dijete crta, crte nose značenje.“                                                                   Učilište za likovno obrazovanje, kreativnost i dizajn-Studio Tanay, Zagreb 2011.

Odgojiteljice: Ivana Jovanovac i Tina Bukal Margetić



© 2014 Vrtić Medo Brundo. Sva prava pridržana.