O.o. skupina "Zečići" u istraživanju vremena kroz sklop aktivnosti "Kako mjerimo vrijeme?"

Polazište planiranih aktivnosti na ovu temu bila su tri "pametna" ručna sata koja su donijela trojica dječaka što je izazvalo interes kod djece, ali i sama činjenica da će sva djeca iz odgojne skupine kao predškolci trebati upoznati pojmove o vremenskom trajanju zbog odlaska u školu što je i bilo planirano u tromjesečnom planu odgojno-obrazovnog rada za period siječanj-veljača-ožujak 2021.

Kroz planirane aktivnosti vidljivo je bilo da su djeca upoznata s razlikovanjem dana od noći. Koje aktivnosti odraslih i djece se događaju tokom dana-jutra-podneva-poslijepodneva-večeri-noći izrazila su i kroz slikopriču - "Doba dana". Djeca su upoznala sat kao mehanizam koji mjeri vrijeme tj. trajanje jednog dana.





Tkođer, oblikovali smo od pedagoški neoblikovanog materijala "sat" s pomičnim kazaljkama kako bi svako dijete moglo uz pomoć kazaljki na svom oblikovanom satu označavati "puni sat" i "minute". Uz to, svako je dijete oblikovalo i "ručni sat" koji smo plastificirali. Kroz slikovne materijale djeca su se upoznala s različitim vrstama satova, kao i kroz demonstraciju konkretnih satova: sat budilica, ručni sat, pješčani sat, zidni sat, štoperica... te kroz igru memory i puzzle na temu satova. Bili su upoznati sa stihovima "Priča male ure", pjesmama "Mali sat" i "Tik, tak vurica", dok nam je "proziran" ručni sat poslužio za promatranje mehanizma sata koji su djeca i crtala u tehnici olovkom.

  

  

Nakon toga upoznali su pojam trajanja jednog dana i tjedan u trajanju od sedam dana. Shodno tome izradili smo tijek dana kroz vrtićka svakodnevna događanja. Dane vikenda djeca su prepričala i također nacrtala te usvojila nazive dana u tjednu. Pročitali smo i pjesmu "Dani u tjednu". Godišnja doba i njihove nazive i karakteristike proradili smo kroz slikovnice "Godišnja doba", slikovne materijale, aplikacije, višeslojnu slagaricu "Drvo", zatim kroz oblikovanje simboličnih oznaka pojedinog godišnjeg doba u velikim staklenim posudama odnosno "bocama" te konkretnim promatranjima i uočavanjima promjena u prirodi (biljke, životinje, odjeća, obuća, aktivnosti, ljudi,sportovi..). Istaknuto je da kroz izmjenu svih godišnjih doba prođe i vremensko trajanje za koje kažemo jedna godina, a to je trajanje vremena koje prođe od njihova sadašnjeg do idućeg rođendana kako bi djeca lakše shvatila duljinu ovog trajanja.



Zaključak: nastojali smo organizirati i što više istraživačko-stvaralačkih i eksperimentalnih aktivnosti, uz verbalne komentare i pitanja, kako bi djeca uočavala odnose i promjene te samostalno promatranjem i promišljanjem, provjeravala i rješavala pretpostavke te sticala znanja i spoznaje o vremenu.

Odgojiteljice: Anica Dimić i Božica Fajdetić


  
  

                         

© 2014 Vrtić Medo Brundo. Sva prava pridržana.