Kako je nastala personalizirana slikovnica o.o. skupine "Točkice" - "Bockov dan u jaslicama"

Nakon uspješno provedenog procesa prilagodbe u našoj najmlađoj jasličkoj skupini Točkice, djeca su od svojih prvih dana krenula s usvajanjem najosnovnijih osobnih potreba. Osim što su se morala naviknuti na odvajanje od svojih roditelja, novi prostorni kontekst, stvoriti emocionalnu privrženost s odgajateljima, isto tako djeca su trebala prigrliti određenu dnevnu rutinu kojom će se koristiti tijekom boravka u jaslicama i kasnije u vrtiću. Točkice su stvorile i svoju slikovnicu skupine gdje su odgajateljice samostalno osmislile tekst i popratile ga fotografijama te time skupina ima nešto novo i posebno- vlastitu slikovnicu.

Opće je poznato koliko djeca zapravo vole pravila i kada imaju točan slijed i rutinu koju mogu pratiti i poštovati. Stoga je važno biti dosljedan u svemu što djeci govorimo te da se i sami držimo toga kao i određene rutine. Osobito u ovoj najranijoj dobi važno je postaviti određene granice, što se smije, a što se ne smije te kratkim i vrlo jednostavnim uputama djecu voditi kroz svakodnevne aktivnosti.

Dnevna rutina sastoji se od vremenskih razdoblja aktivnog učenja, tj. planiranja, implementacije, rada u malim i velikim grupama, adaptacije, igre na otvorenom, dolazaka i odlazaka djece, hranjenja i odmora te prijelaza između aktivnosti. To je svakodnevna rutina dizajnirana da ojača djetetovu samoinicijativu, njegove sposobnosti i mogućnost rješavanja problema. Odrasli tijekom dana stvaraju pouzdano sigurnu atmosferu u kojoj su djeca opuštena, međusobno komuniciraju, prepoznaju probleme i rješavaju ih sami ili uz pomoć odrasle osobe. Dnevna rutina temelji se na podržavanju djetetove inicijative, što znači davanje djeci vremena za izražavanje ciljeva i zadataka i njihovo postizanje. Svakodnevna rutina stvara socijalni okvir koji djeci daje sigurnost i olakšava im prelazak od kuće do vrtića, gdje grade osjećaj zajedništva. Odrasli mogu naučiti o djetetu kroz svakodnevnu rutinu svaki dan nešto novo. Kroz rutinu djeca uče određene vrijednosti koje im pomažu u nadogradnji njihova dosadašnjeg znanja. Važno je slušati dijete, da ono ima izbor slijediti navike njegove obiteljske i osobne navike i da mu omogućimo dovoljno vremena za njegove  individualne potrebe. Dnevna rutina je raspored svakodnevnog života i rada djece u njegovoj skupini. Njime definiramo ritam i svakodnevne aktivnosti, udovoljavamo potrebama djece, uređujemo tijek života i rada, sprječavamo napetost i agresiju. Samim time djeca se kroz
usvojenu rutinu osjećaju opuštenije, sigurnije i privrženije.

U usvajanju dnevne rutine u skupini Točkice od velike važnosti je bio i naš lutak Bocko koji je neprestano bio prisutan u skupini. Osim što je djecu uvodio u određene aktivnosti poput jutarnjeg okupljanja, pozdravne pjesmice i pjesmice prepoznavanja prijatelja, djeci je bio motivator i suradnik u svemu što djeca rade. Uz pomoć lutke možemo ući u svijet humora, poezije, fantazije, lutka nam omogućuje da radimo one stvari koje nisu ni u stvarnom svijetu moguće. Uzimajući lutku u ruke dajemo joj životnost te s njom lakše prilazimo djeci. Osobito je lakše prići djeci koja inače teže uspostavlja komunikaciju i interakciju. S obzirom na to da djeci želimo olakšati boravak u skupini i učiniti je što lakšom i razumljivijom, smatramo da je uloga lutke vrlo važna.

Ježić Bocko je sudjelovao u objedima djece, pokazivao im mjesto gdje stoje papučice prilikom odlaska na boravak na zrak, uputio ih što slijedi, upozoravao ih je i podsjećao na pravila skupine. Postao je djeci vrlo blizak i srodan, djeca su na njega obraćala veliku pažnju i pokazivala interes za onim što lutka govori. Kako Bocko zauzima veliko mjesto u našoj skupini tako je dobio i svoju personaliziranu slikovnicu "Bockov dan u jaslicama". Slikovnica se sastoji od slikovitih prikaza popraćenih stihovima u rimi radi bolje ritmičnosti i boljeg praćenja samog teksta. Djeca su odmah na prvim stranicama pozitivno reagirala, rukama pokazujući na samog Bocka gdje se vidi njihovo zadovoljstvo i sigurnost jer je Bocko za njih netko tko im je poznat i srodan tako da su ga s velikim interesom djeca pratila i u samoj slikovnici. U sljedećim prilozima mogu se vidjeti tekst i fotografije iz slikovnice koje prate dnevnu rutinu skupine od samog dolaska i doručka do poslijepodnevnog odmora i odlaska iz skupine.

Ivana Jovanovac i Tina Bukal Margetić

  

  

    

  

  

    

  

  

   

© 2014 Vrtić Medo Brundo. Sva prava pridržana.