Utjecaj masovnih medija na život suvremenog djeteta je snažan i velik. Budući da djeca u prosjeku provedu tri do četiri sata dnevno koristeći različite oblike medija, zaključuje se da su mediji velik dio djetetova života te da preuzimaju dio odgojne funkcije na sebe.
Podučavati djecu o medijima znači, između ostalog, učiti ih da kontroliraju konzumaciju medija i da shvate kako različiti mediji utječu na njihova razmišljanja i osjećaje te da je važno shvatiti medijsku poruku umjesto pasivnog primanja istih. Također, Nacionalni okvirni kurikulum za predškolski odgoj i obrazovanje (2011) navodi osam ključnih kompetencija za cjeloživotno učenje između kojih je i digitalna kompetencija kao važan resurs učenja djeteta.
Ova kompetencija podupire osposobljavanje djeteta za osvještavanjem procesa vlastitog učenja te uključuje dijete u planiranje i organiziranje tog procesa.Vodeći se time dječji vrtić „Medo Brundo“ pokreće novitet u odgojno obrazovnom smislu koji podupire važnost medijskog opismenjavanja djece kao značajne smjernice za odgoj suvremenog djeteta.
„Medino kino“počelo je s radom u studenom 2017. godine te se održava u multimedijalnoj sobi centralnog objekta dječjeg vrtića „Medo Brundo“. Intencija ovog projekta je da se iskustvo gledanja filmova što više približi gledanju filmova u kino dvoranama pa tako djeca imaju kino ulaznice koje pri dolasku pokazuju „prodavatelju“, dobivaju kokice te se potom smještaju na svoja „sjedala“ ispred filmskog platna.
Na ovaj način odvija se i jedan kulturno-odgojni moment koji djeca usvajaju iskustveno. Važnost ovog projekta je i u tome što se djeci nude kvalitetni animirani/ dokumentarni filmovi koji pravilno usmjeravaju medijsko opismenjavanje djece za koje smatramo da je važan alat za rast i razvoj u globalnome svijetu.
Projekt je dočekan s oduševljenjem kako od djece tako i od roditelja te se nadamo da će „Medino kino“ dugo emitirati kvalitetne sadržaje za djecu u smislu medijskog obrazovanja.
Diana Koprivnjak, mag. praesc. educ.